jueves, 15 de agosto de 2013

Racons. 27/03/13.


De nou a la gran ciutat. Una estona de metro i un nou lloc desconegut. Avui el destí és un d’aquells que no agraden; però s’ha d’anar. Una sensació estranya la dels viatges subterranis. Avui s’hi respirava un ambient d’allò més carregat. Quasi repugnant. M’ha recordat algun d’aquells llocs que oblido amb facilitat. Trajecte curt. Una volta per un barri que no conec i a la recerca d’algun lloc petit on prendre un cafè. Una vella porta de fusta dissimulada a un xamfrà. És un minúscul bar que si no el coneixes el passaries de llarg. El terra és de fosca fusta. No parquet que es posa ara a tot arreu; sinó de fusta de veritat, d’aquella desgastada pel pas dels anys i que grinyola a cada passa. A un racó hi ha una petita barra en forma de “L” (em recorda al mostrador que tenia ma iaia a la botiga d’ultramarins). Una antiga cafetera presideix la paret que envolta la barra. L’olor a cafè és intensa i envaeix tot el local. Respiro profundament. M’agrada. Miro al meu voltant i puc escollir qualsevol lloc. Les taules són d’època. Quadrades, petites i amb un sobre de granit entre blanc i gris. Amb bisell als cantos i arrodonits per l’ús. En aquest lloc el temps es va aturar fa molt. Cada placa de granit s’aguanta sobre un peu recargolat de ferro forjat. Molt treballat. Preciós. Tot ell negre excepte les potes; que brillen pel desgast dels peus dels qui hi seuen. Hi ha un gran finestral; gran però dissimulat des de fora. Al ben mig de la finestra una taula. Allà sec. A l’alçada de la vista, la paraula “cafeteria” gravada al vidre. En mirar cap al carrer tinc la sensació d’estar dins una postal en blanc i negre. Una agradable sensació de pau i tranquil·litat m’omple de dalt a baix. La música que flota fa que el lloc sigui molt més que agradable. Saborejo lentament el cafè mentre escric i el temps s’atura.
...


© TOni CerVera, 2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario