lunes, 12 de agosto de 2013

Passejant, un altre cop. 26/03/13.


A una nit de la Lluna Plena. Diuen que aquesta Lluna serà especial. Jo m’ho crec, sé que cada Lluna Plena és especial. Aquesta és la primera de les tres llunes amb més força aquest any; o almenys vaig llegir això en algun lloc.

A dreta i esquerra els vagons del metro es fan interminables. Per l’hora que és i les dates que estem hi ha poca gent i l’aire és gens pesat. Al fons sona un acordió. Ric recordant els vespres al metro de Paris l’estiu passat.

Porto dies massa reflexiu un altre cop, i és que són masses les coses que em ronden el cap. No aconsegueixo separar del cúmul de pensaments habituals allò que em treu la son aquestes nits. Ho imagino, però no ho tinc clar del tot. Detesto aquesta sensació. Em deixo portar pel sotragueig del vagó i tanco els ulls tot disfrutant de la música que envaeix aquest petit espai.

He baixat unes parades més enllà del meu destí. Tinc ganes de caminar una bona estona abans que els núvols comencin a descarregar. El sol juga a fet i amagat amb ells, i l’aire es fa cada cop més fresc. M’encanta passejar entre la gent; sense presses. Observant els caminants, les seves cares, les expressions que fan, els edificis, els reflexes de la pluja d’aquesta nit... Hores i hores caminant en aquest estat reflexiu i absent. Només amb mi mateix.
I com sempre que em perdo per aquests carrers, faig parada a una de les llibreries on m’agrada amagar-me de la ciutat. Entre llibres el temps s’atura. Desconnexió. Fullejant llibres i més llibres provo de decidir quina serà l’adquisició d’avui. Crec que és massa d’hora i encara queden moltes altres llibreries on haig de fer parada. Els títols criden l’atenció, les portades poden captivar, però no és fins que llegim algun fragment que no ens adonem de la bellesa que pot tenir el llibre que tenim entre les nostres mans. És igual que amb les persones; l’exterior pot enganyar. Les persones som llibres; més peculiars encara. Som edicions limitades, irrepetibles i completament úniques. I el millor, que no acaben mai si es sap com “llegir-los”. No som fàcils de “llegir”; ni d’escollir. A les llibreries hi ha prestatges als que no paro la més mínima atenció. El mateix passa amb les persones que ens envolten o amb les que ens topem. M’hauria de fixar més en aquestes estanteries a les que mai faig cas. Hem d’obrir una mica més la ment. Hem de fixar-nos més detingudament. Hem de mirar més enllà de les cobertes per poder fer-nos una idea del que ens reserva l’interior. Segurament moltes vegades ens sorprendríem.

Una llarga pausa entre milers de llibres.

Toca ara buscar una terrasseta i disfrutar d’un cafè. El cafè és un vici. Millor dir, el bon cafè és un vici. Curt, intens, amarg i sense sucre; així és un bon cafè. I mentrestant, llibreta en mà. La vista cap el carrer, com si una obra de teatre estigués veient. Els seus figurants són reals; van i vénen en totes direccions. Quasi tots amb ritme accelerat, el ritme que els marca els rellotges que els esclavitzen. I dic quasi tots perque també hi ha persones com jo. Persones que disfruten (o ho sembla) que el temps no marqui el seu ritme de vida. I això comença a ser un mal costum. El mal costum de disfrutar de cada moment sense pensar en res més. O això dirien molts: que és un mal costum. Però per mi és un mal costum que sempre m’ha agradat disfrutar. He tingut aquesta sort, i l’he buscat.


Guardo llibreta, desenfundo càmera i enceto un nou passeig per capturar instants. Instants que robo per fer eterns. Moments que no tornaran mai més.

© TOni CerVera, 2013

No hay comentarios:

Publicar un comentario